Sunday, November 8, 2009

PERANGAI KELANTANESE MELOYAKAN ?

BETUL kata orang , orang kelantan ni , kalau sorong dua , bukan main baik lagi , pijak semut pun tak mati .


Tapi bila ramai , bila dan berkelompok , mula lah tunjuk lagak , bercakap bahasa sendiri , tak mahu bergaul dengan orang , meminggirkan rakan yang bukan senegeri dan tak dapat menerima orang negeri sendiri menjadi permimpin .


Cili padi geram betul bila tenguk gelagat mereka masa perlawanan akhir bola sepak antara NSDK dengan kelantan malam lalu , kalah kalah lah , jangan lah sampai bakar stadium , bunga api , lempar botol air dan bermacam lagi gelagat kurang ajar dari mereka .


Di Seremban , beribu-ribu ada orang Kelantan yang bekerja di sektor kerajaan , swasta atau di kedai tomyam , janganlah koyok sangat bila ramai sampai nak jadi macam indon , nak gayang Malaysia .


Sedar lah diri sikit , dinegeri orang , munafik betul , tunjuk sikap baik sekali hinggakan SUK pun orang kelantan , lansung kerajaan negeri tak kisah , tapi bila lawan bola antara negeri dan kelantan , terus ubah wajah pulak .


Begini ke perangai sebnar orang Kelantan ?


Patut lah Kelantan bermasaalah kerana mereka sebanrnya sering berpura-pura dan sering berkelompo sesama sendiri tetatpi tak mahu pyula menerima kepimpinan dari kalangan mereka .


Apa lah punya busuk sampaikan stadium pun nak bakar bila kalah .


Itu macam kalo , lebih baik jangan masuk bertanding , kan senang , terus menang sepanjang masa .


Kepada orang Kelantan di negeri , balik lah kampung masing-masing , jangan duduk lagi disini , tahu malu lah sikit .





cili padi - meluat betul rasanya .

81 comments:

  1. Jangan meluat ..

    .. nanti jadi sayang !

    ReplyDelete
  2. knapelah nak meluat dgn org..
    sebelum kate kat org, tgkla pade diri sendiri...

    ko je yg ske cari kontroversi..

    gunekan akal beserta niat di hati...jauhi nafsu yg akn memakan diri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memg realiti pn terang lagi bersuluh kelate suke berpuak..🤣

      Delete
  3. nate berok mayeh brani me kato gituh......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl la dia ckp, aq sendiri dok pening kwn gan org klntan perangai mcm tu la oiii

      Delete
    2. Kecek molek xleh ko... Org kato tu kito keno ambik pengajare, jange buat mace kito je hk betul. Untk kebaikke kito jugk

      Delete
  4. bengo betol lah ore n.9 ko suke make lado ko aku bui senyepak siro lamoke nk keno senyepak ko.main kocak ah tahu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi kau rakyat Kelantan..orang Kelantan ni perangai sebijik macam babi kau tau.. duduk merempat kat negeri orang tapi hidup tak sedar diri..orang Kelantan babi sial puki haram memang taktau bersyukur dan berterima kasih

      Delete
    2. kelantan babi.giler harta.perempuan kelantan giler emas.abis kikis duit tok laki sampai sengkek.lepas ko buang suami ko tu.lelaki kelantan pulak puak babi.datang tempat orang macam belanda dapat tanah.

      Delete
    3. Eh minang anjing minang bangsat aku jawa pembela negri kelantan aku akan ,hapuskan orang minang ke negri malaysia

      Delete
    4. Yang dok hina kelantan tu ennn aku nak komen sikit
      Negeri kau tu mulut kurang ajar
      Tu sebab orang kelantan lebih suka berpuak dengan orang senegeri dengan dia ja

      Delete
  5. orang kelantan ni kalo korang nak tau..ditempat orang kalo sorang dia tak berani dan pura-pura tunjuk baik..dia berani apabila dia datang banyak geng..itu lah dia naik tocang..gedebe dan samseng..kalo sorang-sorang tak berani punya...cuba ko ajak bergaduh ngan orang klantan satu lawan satu..tak brani punya..kompom..

    ReplyDelete
  6. mari la gocoh sor samo sor,kito tgk sapo hok xbrani

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi Kelantan sial anak haram jadah

      Delete
    2. Org kelantan bnyak rosakkan aku..sampai mati aq benci org kelantan!

      Delete
  7. nate ore lua ni nakut,pondan
    KELANTAN THE GREAT!!!!!
    mitop2 ore negeri laen sakit hati
    yahooooo!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi Kelantan sial anak haram jadah pukimak rakyat Kelantan

      Delete
    2. Yang hina negeri kelantan tu,Kau negeri mana
      Mesti negeri sial yang dok gelek gelek acah famous tu
      Apa tah nama negeri tu
      Selangor ehhh yang ada manusia gi mekah pakai telekong pastu mintak turun bala🤣

      Delete
  8. meluat la owg klantan...skit2 nk bgaduh...cm owg hulu...ape owg lua???...ko dtg negeri owg ko lah owg luar..baran xbtempat..poyo...ptutlah owg rmai anti kelantan...

    ReplyDelete
  9. kpd org negeri 9.....saya da lama sabar dgn kwn saya org kelate.....satu hari kwn saya ni jmpa geng dia....dpn2 saya dalam bahasa kelantan dia cakap orng negeri 9 ni bodoh, x ramai msuk u...dan hina sri menanti sbg kg tahi lembu.....betul la....kat dpn baik sgt,,,jmpa geng keluar perangai sebenar....pulak tu...dgn kwan dia sbnarnya x ngam.....tp diorang sepakat bila kutuk2 org negeri lain...ngokngek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul orang negri sembilan adalah ras melayu paling terbodoh di malaysia mereka otaknya sangat bodoh makluhlah nenek moyangnya bangsa sakai

      Delete
    2. Apa ni dok kutuk2 sesama negeri, sedih aq tgk

      Delete
  10. setuju lerr..saye benci giler ngan org kelantan nihh..hampeh..kat tmpt keje sy ade 1 cikgu kelantan lelaki..belagak betui..selalu lambat & kekadang x masukk kelas pastu marah kt org plak bile tegur dia,,suka ngelat pulak tu..org lain xcamtu pun..dengan tukang kebun & pembantu am dia biadab..kalau xnak jadi cikgu letak je jawatan,rama lagi org nak jd cikgu..

    ReplyDelete
  11. kenapa kita mesti cemburu kat orang kelantan?? patut lah dia orang kenegerian. opps kita pun macam kenegerian jugak. memalukan bangsa je kau ni!!!

    ReplyDelete
  12. aku pun mula benci org kelantan...lama jugak aku berada di samping org kelantan dr masa belajar kt u,tpt kerja 1, tmpt kerja 2, tmpt kerja 3....lebih kurang sama.kalo puak depa tolong sampai ke lubang cacing...kalo org len wat lebih kurang saja.dan satu lg jenis x mau rugi langsung....nk cari untung saja...kalo pi mana2...semua nk numpang umah org.yerla..bole jimat belanja.mkn pn org sediakan...ada sekali tuh member...turun bas kul 5 pagi..punya la nk cari untung,kejut kawan soh dtg ambik dia dgn bini skali...hantarkan kt umah diorg...punya la nk untung...xmau naik teksi.teksi berlonggok2...padahal keja pegawai...mmg x tahu malu!

    ReplyDelete
  13. kawe banggo jd ank klate..

    ReplyDelete
  14. mmg xsuka org kelantan nie, dah la pemalas, suka ngecek pulak tu..

    ReplyDelete
  15. Puak kelantan ni toksah bagi muke,
    perangai mcm anjing tua,hahaha

    ReplyDelete
  16. Btol tu, anjin pun xseropo depo

    ReplyDelete
  17. bodo nate ni,,,mu baik sangat ko gilo?

    ReplyDelete
  18. Org klantan skar dkikis sifat "kpuakkan" nye..xpenah ak tgk org klantan x bpuak2..klau kt tpt keje tu mmg rmai org klantan..bpuak2 lh diorg

    ReplyDelete
  19. aku memang tak puas hati dengan perangai berpuak orang kelantan ni. supervisor aku dulu org kelantan, pembantu dia pun org kelantan tapi hampas tak pandai buat kerja. kerja2 pembantu dia banyak aku yang buat, even pembantu dia sendiri ngaku aku memang banyak tolong dia, sebab dia memang tak berapa bijak. so bos aku nak aku ambik alih tempat sebagai pembantu, tup2 bila projek baru start, supervisor aku rupanya nak orang kelantan je. barua betul, depan orang cakap pasal agama konon, tapi kat belakang buat perangai pelik2.. aku ingatkan orang kelantan hulu je yang perangai camni, rupanya yang "berpendidikan tinggi" pun perangai berpuak2 macam kera!

    ReplyDelete
  20. salah satu m0dal utk menfitnah dan mengumpat..kepada sahabat sekalian sebelum nk mengata 0rg sedarla diri tu sikit..klau kite nie baik kite xkn ckp mcm nie tau..klau kite ckp mcm nie mknanya kita p0n lebih kurg jer la prngai ngan di0rang..s0 ape beza kite ngan di0rang???? harap semua insaf dan fikir gune 0tak dan akal..bkn fikir gune 0tak shj k..

    ReplyDelete
  21. Aku pun tak ske gak ngn org kelantan nie.. depan2 pura2 innocent, blakang2 kutok.. depan mulut manis.. wah hipokritnya :)

    ReplyDelete
  22. Knape ble pru cbok ckp psl 1malaysia..tp ble pasal bola kutuk sesama melayu?buang la sifat kenegerian.kuno sgt perangai tu.saya org kelantan.suami saya org johor.kami xde masalah pn.ape masalah nk mengata n mengutuk sesama islam n sesama melayu ni?tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua org bnci klntan .,pelik ek

      Delete
    2. Sebab orang Kelantan ni perangai sebijik macam babi

      Delete
    3. Hahaha buanglh sifat kenegerian tu kelantan babi

      Delete
  23. ptutla, ingat lg masa kt matrik perak, ada srg tnya, org mn? so aku pn jwb "org kelantan".dak tu trus jeling dan berkata 'patutla', xphm aku, apala mslhnya jd org kelantan, maybe dia nk kata 'patutla cun'..hua hua, tp kn xramai benci org kelantan, slalunya org akan kata, yela org klate comey2, bangga ke??ish xdela, malu..mode:perasan, so please don't judge people by their ethniques hokay :), skrg dok kt penang suka kwn dgn indian & pakistani. rs cam international jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tino muroh mu ni

      Delete
    2. Bkpo pulok mu ni, Dio Ada wak saloh ko

      Delete
    3. Betina klantan ramai jdi gro dan pelacur di kl

      Delete
  24. bukan pura2 namenye kalau sume org dari negeri lain ckp bende yg same....

    ReplyDelete
  25. Dlu Sye cbe nak buktikan Kat Ibu Sye yg org klantan ni baik2..tpi lpas 7taun brcinta n hampir kahwin..tup tup..die kawin ngan org Len.alasannye..sye bn die pas.lansung xpham...adakah ini kebetulan atau org klantan mmg klau boley nak satu rumpun je.so..saye Da xprcaye ngan org klantan.nyesal dlu xdngar ckap ibu

    ReplyDelete
  26. Aku bkan anti klantan..sbb aku jnis brkwan ngan sesape saje.tpi mse Kat u..aku Kwan ngan org klantan..kbetulan rumate aku klantan.muladieorg tak tau same2 klantan ckap bese2 je..lpas tu bile nmpak rumate aku nue laptop stiker klantan trus tukar longhat n tak pedulikan aku..ade ke patut

    ReplyDelete
  27. X suke x suke org kelantan....last2 rezeki keje kat kelantan...padan muke....skrg cube belaja jage mulut......bile nak dpt rezeki tukar keje balik negeri sendiri.. dah x tahan hadap sorg2 perangai org kelantan kt cni ������������������

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. Ape2 jelaa... Tapi aq sayang Sgt kat negeri aku huhuu Kelantan pasir puteh tetap dihati 😎😎

    ReplyDelete
  30. orang kelantan ni mulut manis tp dlm hati gelap nak mati. dia punya cakap x serupa apa dia bikin. menipu pun ade ntuk kepentingan diri sendiri. satuo haal lagi duit dia, dia punyalah. duit orang dia sibuk nak tau. pastu berlagak pandai padahal.. xde la pandai sgt mcm ayam kmpung mari bandar.

    ReplyDelete
  31. Aku org perak suka kwn dgn org kelantan.org2 kelantan mmg trbaik....sabarla org kelantan,klu rmai yg cmburu e2 mknanya korg mmh ad klebihan.rmai yg leh trima hakikat sbenarnye.

    ReplyDelete
  32. Nabiela penipu lar ko,aku tgok org kelantan ok je.diaorg pemurah klu x caya cer p kluar mkn dgn diaorg.mgikut pglman aku brkwan dgn mreka ,mreka bgus nilai muafakat tinggi.x penting diri sdri...salute mmg trbaik lar.

    ReplyDelete
  33. Ikut pengalaman msg2..klantan yang baik tu mmg ada...klantan yg jenis openminded..tapi mengikut pengalaman aku.. byk yg aku jumpa ni jenis fikiran sempit ramai..yg jenis berpuak..kalau berpuak baik takpa..yg jenis negatif tu jgn sesekali dekat...jenis cmni muka dua talam n suka sebarkn fitnah😱....sbb tu bapak aku selalu berpesan "minda yang bijak dan kaya lebih baik dari minda yg sempit n miskin"..

    ReplyDelete
  34. Aku pun xsuke sgt org klantan..aritu aku dtg uma mak aku..tp mangga grill tkunci ..adik bw kunci g kls..hsbn aku da cuba ketuk pkai hammer..then die nk nk pkai grinder,aku g pinjam kt jiran..yg tak bole blahnya..die ckp ktuk pkai pnukul kuat2..aku ckp la da buat tp xle juga sb tebal..last2 die ajak kwn die smbil mngomel ckp hsbn aku lembik la, xreti la..aku bbulu je dgr..sb aku tahu dorg lg bodo nk tnjuk terer juga pkai hammer..dipendekkan cerita..yg klantan td tu cuba ketuk..dhla die ngn kwn die ketuk lg lembik..last2 dgn muke malu g amik grinder juga potong..bnci btul aku..

    ReplyDelete
  35. Yup Aku pernah Bertha Di company org Kelantan. Company scam pojek kurma.. Baru tau org Kelantan ni bertopengkan setan.. hati2

    ReplyDelete
  36. Pencuri, perompak , perogol semuanya dari kelantan , org negeri lain trus fikir negatif klau ada org dr kelate ni sebab perangai kelate ni mmg truk2

    ReplyDelete
  37. kelantan yg dh bgaul org luar, prangai bagus. matang & sgguh2 dlm kje. yg mmg tperuk kt kg br kluar gua yg bmasalah. ske provoke org luar. dtg ngeri org, br pkai wira buruk, tp nk tayang knon pkai enjin mitsu. sanggup jln lawan arus semata nk tnjuk kete cam gempak.provoke je lebih. keling pun x cmtu.

    ReplyDelete
  38. Org kelantan kalau sorg2 and bergaul dgn org luar dia ok...sblm ni aku keje swasta bergaul dgn beberape org kelantan sgt best n jd geng...tp dorg cina lah...bila dh msk gomen ni, ya Allah aku rase terhina sgt...ckp besar mcm ilmu agama dia tggi...pandang org hujung mata lg2 aku yg suka berseluar pendek dan suka pakai branded and suke bergaya2 ni...mmg dorg majoriti kat tpt keje aku,n mmg aku betol2 dipinggir...smpai tiap hari blik keje lpk2 dgn kwn2 exopis luahkan perasaan...skrg ni suke line ranger je mls nak lyn dorg...

    ReplyDelete
  39. Laki aku main cinta dgn perempuan kelantan... laki aku bukan org kelantan tapi org negeri lain.. semangat puak org kelantan ni lain macam... laki aku pasang gps dlm kereta aku utk tahu pergerakan aku ke mana...dari awal hingga sekarang pergerakan aku kemana-mana atas ape2 urusan kerja atau personnel diekori oleh org kelantan... slang diorg wlu ckp luar aku cukup knal dan pasti.. ape plan yg aku buat selalu kena cantas sbb bila org dia yg ekori aku tu tahu aku nak buat ape, terus dia kautim dgn geng dia yg ada pengaruh kat kwsn tu cantas ape yg aku nk buat supaya tak berjaya... diorg mcm dah link antara kelate tak kira la dlm jabatan kerajaan atau swasta... kalau macai betina scandal laki aku tu follow aku tahu aku g mana je tak kisah la utk urusan kt jbtn kerajaan ke atau swasta... dia akan cari org kelantan yg kerja kat situ rumitkan atau cantas spy kerja aku jadi susah dan tak berjaya... hati2 la dgn org kelantan... semangat puak kuat sgt.. ibarat macam betina scandal laki aku tu dah minta tlg sedara mara dia kat kampung dan sanak saudara dia minta tolong pulak pada kawan2 kelate dia.. link sikit punya besar smpi ada org dlm semua setiap bahagia dan setiap tempat..

    kalau aku g jalan2 dgn suami aku, betina scandal laki aku tahu aku nk g mana... org dia akan standby ikut aku kat tempat tu beramai2 ikut aku n perhatikan aku dan suami aku... bahagia ke tak... gaduh ke tak ms jalan2 tu... siap beramai2 amik gambar aku masa aku jalan2 dgn suami aku n anak2... mcm org bodoh... lagi2 waktu aku dan suami tgh mkn...angle amik gambar mmg tak masuk akal n menampakkan kebodohon semata sbb beria nk amik gmbr aku.. mcm nk viral gmbr aku sesama geng dia yg dah pakat dan bersubahat tu..mcm dah xde keja lain nk wat...bila lalu sblh org yg aku aim mencurigakan tu dan berkarakter spt seorang macai scandal laki aku... bila lalu sblh, aku terdengar bunyi slang kelate... uiii melampau betul... mcm dah takde keja lain je nk amik gmbr aku curi2 utk viral sesama geng kelate yg jadi macai tu... ramai betul2 macai2 betina scandal laki aku tu... dah pakat baik punya dgn geng2 dia dlm kerajaan atau swasta.. dulu aku pnh dgr jgk yg perangai org kelantan jahat... tapi bila kena mcm ni tak sgka betul ape yg aku dgr selama ni.

    ReplyDelete
  40. Part 2

    Ada sekali tu aku aku jalan i-city shah alam sbb laki aku ada urusan kerja kat selangor...g jalan icity, pergg ramai macai2 kelantan turun.. ikut belakang.. amik gambar aku dgn keluarga curi2 tp terkantoi.. ada sekali tu plg ketara...aku tunduk, tiba2 agkt muka dan pandang tepat pada muka seorg lelaki yg menghampiri aku dr arah depan..suami aku duk sebelah aku.. masa aku agkt muka dan tgk laki tu aku nmpk dia agkt kening pada suami aku n bagi signal nganjing aku pada suami aku... terkedu lelaki tu bila terkantoi buat camtu dan aku nmpk perbuatan dia..dia dan keluarga dia duk sblh kanan aku dgn perasaan cuak... aku dgr lelaki tu ckp dgn keluarga dia dlm bahasa kelantan pure... lepak sebelah aku... masa tu aku tgh lepak duduk kat bangku tgk anak perempuan aku main buai berpusing kat icity... so bila aku dah selalu diekori n dgr slang kelate org yg disuspek macai betina scandal laki aku tu... dgn spontan terkeluar dr mulut aku "macai rupanye".. bila allah nak tunjuk kan... sblm aku g icity tu aku g makan kat kedai makan japanese food dlm hotel kat shah alam tu...masa tu aku lalu kat dewan dlm hotel tu, rtm tgh wat event ape tah utk staff2 dia..pintu terbuka dgn mcm2 barang penuh atas meja luar pintu.. meriah... masa aku lalu aku dah nmpk muka macai2 dia dgn pandangan seorg macai tgh tgk aku seperti yg biasa aku lalui... alamak dah contact org dia la..dlm rtm pun ada ke.. aku lalu selamba.. dan bila nak balik lalu lg kat dpn pintu dewan yg terbuka tu macai2 betina scandal laki aku curi2 amik gmbr aku... teruk betul.. mcm dah xde keja lain... mcm la mata aku ni buta nak tgk ape yg jadi... hati2 la bila nak kahwin org kelantan... semangat puak kuat sgt.. takut nanti bila jadi ape2 diorg minta tolong geng pedajal korg...Mcm kes aku, kalau ikut logik, x perlu masuk campur beria.. tak patut geng kelate tu masuk campur dan berpakat2 utk hancurkan hidup aku demi geng kelate dia main cinta dgn laki org... pedajal semua benda yg aku nak buat supaya tak berjaya...ibarat mcm betina tu cemburu kalau hidup aku bahagia dan berjaya...sbb tu kna minta tolong sedara mara n geng... beria diorg nak pedajal org semata nak jayakan hubungan cinta geng senegeri supaya hubungan betina tu berjaya dgn laki aku.. dasyat ape yg aku alami... byk lagi pengalaman ngeri aku dgn org kelate ni... nanti berjela lak panjangnye nak taip...tp itu yg benar jadi dlm hidup aku...

    dan semoga allah buka pintu hati org2 kelantan yg menjadi macai beramai2 tu lbh berakal sikit sbb mmg tak patut la jadi macai hancurkan hidup org lain utk keseronokan betina negeri diorg main cinta dgn laki org.. aku mungkin tak sempurna dan tak cantik... tp aku x patut diperlakukan sebegini utk keseronokan dan kebahagian betina dari negeri diorg...

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Orang Kelantan dgn orang Kedah ni ibarat orang Yahudi Laknatullah versi Melayu..perangai dorang ni sebijik macam babi..babi bila sekor makan sorok2 jalan pun tertunduk2..tapi bila ramai memang habih la semua tanaman orang di punahkan..orang Kelantan dengan orang Kedah macam binatang babi ni la..bila tak ramai cakap baik2 ja perangai pun molek2 gitu..tapi bila dah ramai puak2 depa set2 demo takde nak fikir langsung keadaan sekeliling..duk kat negeri sendiri ke menumpang kat negeri orang ke buat macam kat kampung sendiri..dah duduk menumpang kat negeri orang pun nak hidup berpuak2..amal sikap asobiyah..betul-betul lari dari prinsip kehidupan Islam yang bersaudara..bagi dorang saudara Islam tu yang sama asal dari negeri..sikap asobiyah yang tak mencerminkan langsung Islam tu bersaudara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wai minang anjing minang bangsat minang tolol goblok luh di malaysia cuman bisa jadi gangster anjing luh minang

      Delete
    2. Yang hina kedah ngan kelantan tu aku nak komen
      NEGERI KAU SEMUA MULUT BABI CAM PUKIMAK

      Delete
  43. Mmg btol betina kelantan cm sial. Gila duit gile harta. Kawan aku semua harta dia letak nama bini dia keje bagai nak mampos. Tiba masa bini dia chow lari umah dok tmpt lain sbb bapak mertua x suka dia caik plak main jantan lain. Laki ni dia buat cm tunggul. Anak2 dia pun dia haramkan jumpa bapak mertua. Fuhhh betina kelantan gn pantai timur mmg cm hanjeng.

    ReplyDelete
  44. Mulai dari hari ini kita report polis dan sprm dan kita pakat2 .bnyak org klantan ni hati busuk bermuka2 dan mulut jahat.mereka komplot negeri ..ego dan rasa hebat n benci kaum lain..mmg semua org melayu malaysia anti peranhai buruk pegawai2 dan staff klantan ni
    .mereka ni ade Kelantan dan Syitan semula jadi dlm darah daging mereka kelantanis n komunis pun sama.lah..

    Jgn bg pluang n bg muka org kelantan.mmg mudah lupa mudah dengki irihati dan kaki ngumpat..kplot jahat ..sbb itu boss2 n pegawai srmua org klantan ni ade pakatan jahat.

    Sifat yahudi mmg semulajadi ade..negeri kotor n org klantan kat negeri dia tak ade tempat kerja.menumpag negeri org.
    Tapi suka komplot dan buat jahat..mmg 90% ni org klantan org tak suka..

    Tapi Allah dah timpa bala mcm3 pun mereka tak sedar..

    Klantan n Syitan..
    Semua ade tan hujung tu
    .dan bendera merah mmg jahat..awas n hati2..

    Depan baik tapi jahat bermuka2 ala mcm yahudi ..ramai org dah terkena n benci perangai anak2 klantan ni..mmg mereka ade perkauman merah dan kesyitanan yahudi melayu

    ReplyDelete
  45. Mulai dari hari ini kita report polis dan sprm dan kita pakat2 .bnyak org klantan ni hati busuk bermuka2 dan mulut jahat.mereka komplot negeri ..ego dan rasa hebat n benci kaum lain..mmg semua org melayu malaysia anti peranhai buruk pegawai2 dan staff klantan ni
    .mereka ni ade Kelantan dan Syitan semula jadi dlm darah daging mereka kelantanis n komunis pun sama.lah..

    Jgn bg pluang n bg muka org kelantan.mmg mudah lupa mudah dengki irihati dan kaki ngumpat..kplot jahat ..sbb itu boss2 n pegawai srmua org klantan ni ade pakatan jahat.

    Sifat yahudi mmg semulajadi ade..negeri kotor n org klantan kat negeri dia tak ade tempat kerja.menumpag negeri org.
    Tapi suka komplot dan buat jahat..mmg 90% ni org klantan org tak suka..

    Tapi Allah dah timpa bala mcm3 pun mereka tak sedar..

    Klantan n Syitan..
    Semua ade tan hujung tu
    .dan bendera merah mmg jahat..awas n hati2..

    Depan baik tapi jahat bermuka2 ala mcm yahudi ..ramai org dah terkena n benci perangai anak2 klantan ni..mmg mereka ade perkauman merah dan kesyitanan yahudi melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena bala tu selangor bukan kelantan
      AHAHAHAHAHAH NEGERI KAU TU SAMPAH

      Delete
    2. kelantan mmg menyusahkan org. bawa sial kt negeri org. gi mereput la dkt negeri sendiri.dtg negeri org buat kepala.bodoh punyer kelantan

      Delete
  46. Cuma org klantan yg kuat agama islam.dan ada asas n semangat agama islam yg baik ..mmg alim n bagus org klantan yg ade jiwa iman n kaki masjid n kuliah2 ..tapi yg ramai kerja kerajaan yg biasa2 tak pegang agama islam tu..mmg mereka semulajadi ade sifat jahat perlsuman ngumpat ngata..cakap kasar n perksuman nak jatuhkn org lain..

    Ini kelantan ramai majofiti..itu yg sy ckp klantan itu bnyak.syitan..tapi ug alim kuat agama n beriman kaki mssjid n kaki kuliah n pondok ..sgt2 baik..

    So yg menumpang negeri org kd jahat n kurang ajar tu ramai...tapi yg baik berakhlak tu sikit..

    ReplyDelete
  47. Cuma org klantan yg kuat agama islam.dan ada asas n semangat agama islam yg baik ..mmg alim n bagus org klantan yg ade jiwa iman n kaki masjid n kuliah2 ..tapi yg ramai kerja kerajaan yg biasa2 tak pegang agama islam tu..mmg mereka semulajadi ade sifat jahat perlsuman ngumpat ngata..cakap kasar n perksuman nak jatuhkn org lain..

    Ini kelantan ramai majofiti..itu yg sy ckp klantan itu bnyak.syitan..tapi ug alim kuat agama n beriman kaki mssjid n kaki kuliah n pondok ..sgt2 baik..

    So yg menumpang negeri org kd jahat n kurang ajar tu ramai...tapi yg baik berakhlak tu sikit..

    ReplyDelete
  48. Cuma org klantan yg kuat agama islam.dan ada asas n semangat agama islam yg baik ..mmg alim n bagus org klantan yg ade jiwa iman n kaki masjid n kuliah2 ..tapi yg ramai kerja kerajaan yg biasa2 tak pegang agama islam tu..mmg mereka semulajadi ade sifat jahat perlsuman ngumpat ngata..cakap kasar n perksuman nak jatuhkn org lain..

    Ini kelantan ramai majofiti..itu yg sy ckp klantan itu bnyak.syitan..tapi ug alim kuat agama n beriman kaki mssjid n kaki kuliah n pondok ..sgt2 baik..

    So yg menumpang negeri org kd jahat n kurang ajar tu ramai...tapi yg baik berakhlak tu sikit..

    ReplyDelete
  49. youtube - Videodl.cc
    youtube-youtube-youtube-youtube.com-youtube-youtube-youtube-youtube.com 18:15, 2019 · youtube -youtube -youtube -youtube -youtube-youtube youtube to mp3 converter mac

    ReplyDelete