Sunday, February 15, 2009

ANAK TEMPATAN KE TIDAK ?

SAMA ada BN atau Umno atau PR dan Pas hendak meletakan anak tempatan atau tidak , tidak memberi banyak makna kerana calun bukan lagi kriteria utama di Bukit Gantang .

Isu utama ialah rakyat mungkin jelak dengan parti tertentu yang dilihat tidak mahu berubah , gelojoh dan bongkak .

Bagi mereka , parti itu umpama US , ditegur tak jalan , dinasihatkan tak diterima dan silap tegur boleh makan diri semula .

Paling menyakitkan hati , cakap tak serupa bikin , orang lain buat semuanya salah , semuanya tidak mengikut undang-undang tetapi jika sendiri buat , betul pulak .

Bercakap bijak , tidak mahu rasuah dan menolak sekeras-kerasnya rasuah tetapi yang paling banyak kena dakwa rasuah parti itu juga , jadi apa sebenarnya yang dicakap dan dibuatkan ? .

Oleh itu , tidak ada cara terbaik untuk membetulkan penyakit dalam parti itu kerana ianya telah mendarah daging sahingga menjadi sebahagian batang tubuhnya dan jika dibuang sebahagian , akan lenyap parti itu , sebab ia telah jadi budaya dan perlu di teruskan juga .

Oleh itu , jalan terbaik ialah undi , dengan mengundi keluar , bermakna membuang kekotoran yang ada dan diharap yang bakal menggantikannya akan lebih baik , telus dan cakap serupa bikin .

Jika sama saja , baik kita buang semuanya dan bentuk lagi parti baru yang sesuai dengan aspirasi rakyat jelata .

Yang mendukung negara ini ialah 28 juta rakyatnya dan bukan parti 3 juta itu saja .

Bukit Gantang , jadilah pemula dalam segala-galanya .


pedas - kalau dah berkarat elok buang saja

No comments:

Post a Comment