Sunday, March 29, 2009

KENAPA KJ PATUT DISERANG ?

PATUTNYA KJ kalah dalam pertandingan ketua pemuda , Mukriz atau Khir Toya yang patut menang terutamanya Mukriz kerana dia mendapat pencalonan terbanyak disamping dia juga adalan anak mantan PM .

Itu yang PATUTNYA , lagi pun KJ didapati bersalah dan dikenakan amaran melalui politik wang tetapi dibenarkan bertanding dan kebenaran itu sekadar untuk menyedapkan hati Umno sahaja .

Malangnya , KJ yang disangka tersungkur menang pula , biarpun kemenangan majoritinya tidak terlalu besar , tetapi hakikatnya KJ menang dan yang mengundi dan menyokongnya adalah ahli pemuda sendiri .

Jika begitu , yang bersalah ialah perwakilan pemuda sendiri , bukan KJ , KJ hanya saorang calun yang bertanding dan menawarkan diri , jika ada pun undi KJ cuma satu sahaja , yang lainya adalah undi perwakilan pemuda sendiri .

Jadi kenapa KJ pula yang diserang , tidak betul jika KJ dijadikan sasaran kerana Mukriz tidak menang tetapi yang mengundi nya pula lansung tidak disentuh .

Mereka yang memangkah KJ lansung tidak bersalah , KJ pula yang dipersalahkan kerana menang dan jika kalah , mungkin cebikan pertama ialah padan muka KJ .

Penganalisa politik dan pemimpin Umno sendiri tidak pandai menilai sebenarnya termasuk Tun M sendiri kerana mengaitkan KJ dengan kemenangan dan menyalahkan KJ atas kemenangan itu .

Benci sangat Tun M kepada KJ sahingga kemenangan KJ dihina sebegitu rupa dan dijadikan alasan kenapa tidak hendak datang ke majlis perasmian perhimpunan agung Umno itu .

Tapi bila Muhyiddin menang dan sedang beriya-iya berucap , datang pulak beri sokongan sedangkan sehari dua sebelumnya , lansung mencemuh Umno sebagai parti yang memenangkan calun yang korup .

Tak usahlah kita palitkan sangat Tun M dengan isu ini tetapi siapa tidak kenal Tun M dan pemerintahannya , tidak sedarkah undi bonus , kauta pencalunan dan banyak lagi diwujudkan semasa Tun M menjadi presidennya .

Tidak kah Tun M terasa hati bila DSN dengan lantangnya ingin membuat perhimpunan khas meminda perlembagaan dan satu isu besar yang akan dipinda ialah kauta pencalunan ? .

Adakah kerana Tun M benci pada Pak lah sahingga KJ menjadi galang ganti kebencian beliau atau pun kerana KJ kelihatan lebih berpotensi untuk menggantikan kepimpinan tertinggi Umno satu masa nanti , maka KJ perlu disekat dari sekarang .

Biar pun KJ kelihatan agak kasar , bercakap lepas dan berwajah garang , namun KJ adalah ketua pemuda Umno yang dinobatkan secara sah .

Kalau salah KJ menang , yang membuat kesalahan itu ialah perwakilan pemuda sendiri dan ini bermakna perwakilan pemuda tersilap membuat penilaian .

Jika ini benar , benarlah telahan bahawa Umno memang tidak mesra dengan orang muda atau dalam erti kata lain dengan pemudanya sendiri .

Bila keputusan mereka tidak selari dengan kehendak kepimpinan orang lama Umno , maka orang muda disalahkan .

Tidak hairanlah orang muda makin menjauh dengan Umno jika keputusan yang mereka buat pun disanggah dan disifatkan sebagai tersalah pangkah , apakah ada kepercayaan kepada kelompok ini .

Ayuh KJ , buktikan bahawa pemuda dibawah KJ lebih baik dari dibawah Hishiamudin sendiri , apa lagi dibawah Zahid , Rahim Tamby Chik mahupun dibawah DSN .

Jangan sia-siakan peluang ini , buktikan …..



Pedas eh – sejak dulu memang sokong KJ

1 comment:

  1. pi dah semua rakyat tahu sebabtu BN kalah dulu jangan cuba tegak benang basah fakta tetap fakta yang hak tetap hak yang batil tetap batil insaf -insaflah brother jangan rosak umno lagi macam mana yang brother A buat dahulu siapa makan cili dia rasa pedas

    ReplyDelete